עורך דין חברות

עורך דין חברות, כלומר עורך דין מומחה למשפט מסחרי שמספק שירותים ליזמים ולחברות בענפי פעילות שונים, הוא סמכות מקצועית משמעותית בשלל נושאים בחיי חברה: החל בעריכת הסכמים בין היזמים בקשר לייסוד החברה, הקמתה ורישומה, עובר בשינויים מבניים, הצטרפות משקיעים, קונפליקטים בין בעלי המניות, מיזוגים, הסכמי הפצה, שכירת מבנה או ציוד, גביית חובות, תכנון מס ועוד וכלה בסיום פעילות החברה ופירוקה. אחד הנדבכים החשובים בטיפול משפטי בענייני חברות הוא טיפול בהתקשרויות של החברה עם גורמים חיצוניים, לרבות עובדים. עו"ד אבי ריבקין הוא מומחה בעל ותק של למעלה מ-25 שנים בתחום  דיני החברות, ועל כן הוא יכול להבטיח וגם לקיים שירות באיכות גבוהה במיוחד.

עורך דין חברות להתנהלות מיטבית מול העובדים

* עריכת הסכמי העסקה – הן חוזים אישיים והן חוזים קבוצתיים, תוך שימור האינטרסים של החברה וכמובן הקפדה על כל החוקים הנכללים בדיני העבודה.

* ליווי הליכי שימוע ופיטורין – החוק מספק לעובדים הגנה נרחבת גם כשהמעסיק אינו שבע רצון מביצועיהם והתנהלותם. בהתאם חשוב מאוד להיעזר בעורך דין לצורך הליכי פיטורין, ועוד קודם לכן שימוע.

* ייצוג בפני בית דין לעבודה – בכל מקרה שבו סכסוך עם עובד או עובדת מגיע לבית הדין לעבודה, נדרש ליווי צמוד של עורך דין מנוסה. במקרה שבו ארגון עובדים מכריז על סכסוך עבודה, עורך דין חברות הוא כבר נכס קריטי.

* גיבוש תוכניות אופציות – שירות ספציפי לסטארט-אפים וחברות שמעניקות אופציות לעובדים, על-מנת לייצר מנגנון נכון גם בהיבט המשפטי.

ידע עצום וניסיון יקר ערך

עו"ד אבי ריבקין מייצג חברות ויזמים מזה למעלה מ-25 שנים. הניסיון יקר הערך שרכש במהלך עבודתו, עם מגוון רחב מאוד של חברות, מאפשר לו לספק מענה משפטי מיטבי בכל תרחיש, ובפרט מול העובדים. הידע והניסיון שלו באים לידי ביטוי גם בנושאים האחרים שבהם מטפל עורך דין חברות, לרבות התנהלות מול רשויות שונות, סכסוכים בתוך החברה, קונפליקטים מול חברות אחרות, מקרים המגיעים לבית משפט ועוד. את כלל השירותים המשפטיים הרלוונטיים מעניק עו"ד ריבקין בזמינות גבוהה ובשקיפות מלאה.

עו"ד חברות

לפן המשפטי השפעה ניכרת על התנהלות כל חברה, קטנה או גדולה, בכל ענף פעילות.

בהתאם, עו"ד חברות, כלומר עורך דין שתחום המומחיות והעיסוק שלו הוא משפט מסחרי בכלל ודיני תאגידים בפרט, ועל כן הוא אמון על הושטת עזרה לחברות במגוון רחב של מצבים, הוא איש מקצוע שמספק תועלת רבה.

לעו"ד אבי ריבקין ניסיון של יותר מ-25 שנים בתחום, ובהתאם ידע רחב היקף במיוחד בכל הסוגיות הרלוונטיות לחברות.

באילו מקרים מטפל עו"ד חברות?

* הקמת חברה – השירות כולל טיפול בפן הבירוקרטי של פתיחת חברה חדשה ועריכת הסכם מייסדים מותאם באופן מלא למאפיינים הספציפיים שלה, על-מנת לצמצם את הסיכון למחלוקות בעתיד.

* צירוף משקיעים חדשים – עו"ד חברות מלווה את התהליך, מספק למשקיעים פוטנציאליים מידע רלוונטי ועורך הסכם שדואג לשמר את האינטרסים של בעלי החברה.

* סכסוכים עסקיים – עורך דין בתחום החברות מוביל הליכי גישור יעילים לפתרון סכסוכים עסקיים ללא מעורבות בית משפט ובדיסקרטיות מוחלטת. במידת הצורך, תוגש תביעה כנגד כל גורם אשר פוגע בחברה.

* תביעות כנגד בעלי המניות – ניהול תביעות כגון תביעה נגזרת (כנגד בעל מניות הרוב), תביעת עושק מיעוט (במצב שבו אחד מבעלי המניות מקופח ע"י בעלי מניות הרוב) ועוד.

* פירוק חברה – סיוע מקיף על-מנת לבצע את המהלך בזמן קצר ככל האפשר ומבלי להשאיר קצוות פתוחים.

מענה מקצועי מקיף לכל סוגיה בחיי החברה

התועלת של עו"ד חברות מנוסה באה לידי ביטוי בשורה ארוכה של נושאים: מיסוי, הגנה על קניין רוחני, התנהלות מיטבית מול עובדים (לרבות הסדרת מעמד עובדים זרים), סימני מסחר, מיזוגים ורכישות, גביית חובות, טיפול בנושים, מיצוי זכויות באמצעות הליכים משפטיים ועוד ועוד. עו"ד אבי ריבקין צבר ניסיון בעל ערך רב שמתורגם להבנה מהירה ומלאה של המצב וכן של הפתרון המשפטי המיטבי לכל תרחיש. השירות של עו"ד ריבקין מתאפיין במענה סבלני לכל שאלה ובהסברים מקיפים וברורים על-מנת שתוכלו לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבורכם על סמך מידע מהימן ורלוונטי. מרכיב נוסף בשירות הוא זמינות גבוהה אשר נובעת מתוך מחויבות אמיתית לכל חברה שבה הוא מטפל.

עורך דין פתיחת חברה

פתיחת חברה היא באופן טבעי אירוע אופטימי. אם גם אתם החלטתם להקים חברה ולנצל את כל היתרונות שמציעה הישות המשפטית הייחודית הזו, מומלץ לעשות זאת בעזרת עורך דין. ראשית, הגשת המסמכים הרלוונטיים לרשם החברות מחייבת אימות מצד עורך דין. שנית, רק בעזרת עורך דין פתיחת חברה מתקבלות בוודאות כל ההחלטות הנכונות, שכן ההליך אינו טכני בלבד אלא כולל התייחסות גם לסוגיות מהותיות. עו"ד אבי ריבקין הוא מומחה למשפט מסחרי, בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנים בתחומי המשפט המסחרי, ובכלל זה ליווי של יזמים רבים בעת פתיחת חברות בע"מ.

מדוע נכון להיעזר בשירותיו של עורך דין פתיחת חברה?

* ניסוח הסכם מייסדים ותקנון – החוק אמנם לא מחייב עריכת הסכם מייסדים בעת פתיחת חברה, אלא רק תקנון חברה, אבל הסכם שכזה מסדיר את היחסים בין השותפים להקמת החברה באופן חד וברור. מומלץ בחום לא לוותר על הסכם מייסדים, מפני שגם אם בנקודת הזמן הנוכחית היחסים בין המייסדים מעולים, אי אפשר לדעת מה יקרה בהמשך הדרך, ורק הסכם מדויק בכתב מבטיח שקט נפשי אמיתי. כמו כן, קיימת חשיבות רבה בניסוח מוקפד של תקנון החברה, ובמקרים רבים לא יהיה נכון להסתפק בתקנון גנרי. 

* שיקולי מיסוי – החלטות שונות ובפרט קביעת מקום ההתארגנות של החברה משפיעות על חבות המס של החברה. ייעוץ מקצועי של עורך דין פתיחת חברה מסייע להתנהל באופן מיטבי גם מבחינה זו.

* חיסכון ניכר בזמן – בזכות העובדה שעורך הדין הוא זה שמטפל בכל הניירת הרבה הנדרשת במסגרת הקמתה של חברה, ובאופן כללי בפן הבירוקרטי שכידוע עלול להיות תובעני ומתיש.

טיפול מקיף בכל הנושאים הרלוונטיים לפתיחת החברה

אחרי שמבינים למה כדאי להיעזר בעורך-דין לפתיחת חברה, השלב הבא הוא כמובן למצוא את איש המקצוע הנכון. עו"ד אבי ריבקין מספק את השירות הזה, כמו גם שירותים משפטיים רבים אחרים בתחום העסקי, מתוך מחויבות מלאה לכל לקוח. בהתאם השירות כולל טיפול מקיף בכל הסוגיות הרלוונטיות, התייחסות מעמיקה לכל פרט ושקיפות מלאה. הניסיון הרב שצבר עו"ד ריבקין מתורגם לבקיאות נרחבת, וגם לה יש כמובן חלק באיכות השירות לכל יזם שמבקש לפתוח חברה חדשה.

עורך דין דיני חברות

חוק החברות, על עשרת חלקיו, הוא חוק רלוונטי לכל חברה הפועלת בארץ. גם לדיני התאגידים ודיני החוזים יש באופן טבעי השפעה על אופן ההתנהלות הנכון במגוון רחב של מצבים. בקיאות בחוק, וגם בפסיקות עדכניות הנוגעות לתחום המסחרי, היא משאב חיוני ולכן השירות של עורך דין דיני חברות הינו בעל ערך רב. המשפט המסחרי הוא אחד מתחומי המומחיות העיקריים של עו"ד אבי ריבקין, ובהתאם הוא כבר סייע לחברות רבות להתנהל בהתאם לעקרונות דיני החברות.

עורך דין דיני חברות – עקרונות מרכזיים

* אישיות משפטית נפרדת – העיקרון הבסיסי ביותר במסגרת הקמת חברה בע"מ הוא שהחברה מהווה אישיות משפטית נפרדת לחלוטין מבעלי המניות בה. בהתאם כל התחייבות של החברה הוא התחייבות של אישיות משפטית זו ולא של בעליה, פרט למצבים ספציפיים.

* הרמת מסך – כלי משפטי שנועד להטיל אחריות להתחייבות ספציפית של חברה על בעלי המניות בה. הרמת מסך מתאפשרת על סמך החלטת בית משפט, שיעשה זאת רק במקרים חריגים. עורך דין מומחה לדיני חברות עשוי לפעול על-מנת להגן על בעלי מניות מפני פעולה זו, או להפך, לפעול בשירות בעלי חוב כנגד בעלי מניות שפעלו בניגוד לחוק החברות.

* אחריות דירקטורים – עוד עיקרון בעל חשיבות רבה בתחום החברות הוא האחריות של הדירקטורים הן כלפי החברה עצמה והן כלפי בעלי המניות. על-פי חוק החברות ניתן לייחס לדירקטורים שמעלו בתפקידם גם אחריות פלילית. כמו כן ניתן להגיש נגדם תביעת נזיקין. בהתאם מומלץ להתייעץ עם עורך דין דיני חברות לפני כל פעולה.

יסודיות ובקיאות

חוק החברות הינו חוק עתיר סעיפים ובאופן טבעי מאז חקיקתו ב-1999 כבר בוצעו בו לא מעט תיקונים. גם חוקים אחרים אשר רלוונטיים לחברות מתעדכנים כל הזמן, ולכן עורך דין דיני חברות חייב להתעדכן גם הוא באופן קבוע. עו"ד אבי ריבקין טיפל ומטפל בהצלחה בכל הסוגיות הרלוונטיות לחברות, ולכן נמצא תמיד עם היד על הדופק. בנוסף הוא מקפיד על עבודה יסודית, עם תשומת לב מלאה לכל פרט ופרט, והתוצאה: שירות בסטנדרטים גבוהים מאוד ושקט נפשי אמיתי לבעלי חברות ודירקטורים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עו"ד תאגידים
עו"ד תאגידים

במאה ה-21, תאגידים הם גופים בעלי תפקיד מרכזי בכל מדינה מודרנית. גם בישראל פועלים תאגידים רבים, מסוגים שונים: חברות ציבוריות, חברות פרטיות, חברות לתועלת הציבור,

קרא עוד >>
עורך דין לתביעות
עורך דין לתביעות

עורך דין לתביעות הוא איש המקצוע אשר מלווה את הלקוח מהשלב שבו קמה ללקוח עילת תביעה, ועד אשר מסתיים בירור ההליך, בין אם בהליך המתנהל

קרא עוד >>
הסכם שותפות
הסכם שותפות

במקרים רבים ניצול הזדמנויות עסקיות מחייב חבירה לאנשים נוספים. במצב כזה, אחד המבנים המשפטיים האפשריים לפעילות עסקית משותפות הוא שותפות. כל שותפות, גם כשמדובר על

קרא עוד >>