עורך דין זכויות יוצרים

זכויות יוצרים מוכרות על-ידי האו"ם כזכות בסיסית של כל אדם: על-פי "ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם" משנת 1948, "כל אדם זכאי להגנת האינטרסים… הכרוכים בכל יצירה מדעית, ספרותית, או אמנותית שהיא פרי רוחו". גם החוק בישראל (שאגב, נחקק רק ב-2007, לאחר שבמשך שנים הייתה תקפה חקיקה מימי המנדט הבריטי) מגן על זכויות יוצרים, ובמקביל קובע גם מגבלות עליהן. כך למשל זכויות יוצרים לא חלות על רעיונות אלא רק על דרך הביטוי של רעיונות, ובנוסף סעיף 19 בחוק מאפשר "שימוש הוגן" ביצירות – למשל כחלק ממחקר, במסגרת ביקורת, לצורך דיווח עיתונאי, כשהשימוש מוגדר כ"אגבי" ועוד. איש המקצוע הנכון לסייע בכל מקרה של חשד להפרה הוא עורך דין זכויות יוצרים, ועו"ד אבי ריבקין כבר טיפל בהצלחה במקרים רבים הקשורים לזכויות אלה – הן בהגנה עליהן והן בהגנה על מי שנתבעו עקב הפרתן.

איך בעזרת עורך דין זכויות יוצרים מוגנות לחלוטין?

* תיעוד – בכל מקרה של חשד להפרת זכויות יוצרים נדרש תיעוד מלא ומדויק. בהתאם השלב הראשון בשירות של עורך דין מומחה בתחום הוא הנחיות מפורטות לגבי תיעוד ההפרה.

* התראה – עורך דין זכויות יוצרים יבחן את הנסיבות הספציפיות, ואם אכן התבצעה הפרה תישלח התראה לגורם המפר, על-מנת שיחדול מכך ויתקן נזקים שכבר נגרמו.

* צו מניעה – הפרת זכויות יוצרים מוגדרת כעוולה אזרחית. סעד אפשרי אחד במקרה כזה הוא בקשה להוצאת צו מניעה, כלומר הוראה מפורשת של בית משפט לגורם המפר לחדול.

* תביעת פיצויים – חוק זכות יוצרים מאפשר קבלת פיצוי בסך של עד 100,000 ש"ח גם ללא הוכחת נזק ספציפי. גובה הפיצוי מושפע מהיקף ההפרה, חומרתה, מניעי המפר, אופי האינטראקציה (אם ישנה) בין התובע לנתבע ועוד. הוכחת נזק מאפשרת תביעת פיצויים גבוהים אף יותר.

ידע ספציפי יקר ערך

עורך דין זכויות יוצרים נדרש לבקיאות מעמיקה בתחום ספציפי זה, הן כשהוא מגן על זכויות יוצרים והן כשהוא מגן על אדם שנתבע בגין הפרת זכויות אלה. לעו"ד אבי ריבקין ישנו הידע הספציפי הדרוש, על בסיס ניסיון של שנים רבות מאוד בתחום. היסודיות שבה הוא מטפל בכל מקרה תורמת גם היא ליכולת לספק את השירות המשפטי המיטבי במקרים סבוכים אלה, ובהתאם להבטיח ולקיים מקסימום תועלת.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עורך דין בוררות
עורך דין בוררות

בעולם בכלל ובעולם העסקים בפרט יש לא מעט מקרים של חילוקי דעות, הגולשים למחלוקות ולסכסוכים היוצאים משליטה ומצריכים ליבון והכרעה על-ידי גורם חיצוני. סכסוכים כאמור

קרא עוד >>
עורך דין פירוק חברות
עורך דין פירוק חברות

כשחברה אינה פעילה יותר, ההמלצה היא לסגור אותה על-מנת שלא להידרש לשלם את האגרה השנתית. הליך של "פירוק מרצון" הוא הליך פשוט ומהיר באמצעות עורך

קרא עוד >>
עורך דין זכויות יוצרים
עורך דין זכויות יוצרים

זכויות יוצרים מוכרות על-ידי האו"ם כזכות בסיסית של כל אדם: על-פי "ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם" משנת 1948, "כל אדם זכאי להגנת האינטרסים…

קרא עוד >>